Thursday, July 11, 2013

:: Journey to the East ::

 
 
Hi hello!
 
 
Lame tak singgah sini..
:0
 
 
 
ok2 as per promised from last entry...
ni nak share sikit pasal pegi Kelantan..
actually pergi memang sebab nak beli barang kahwin..
sebab MURAH!
lagipun dah memang akak ade duduk sane..so berbaloi la pegi..
kalo semata2 nk pegi sebab beli barang kahwin korang lupekan jela...
hahaha...
 
sangat murah especially bunga...
artificial flower la...nak fresh tak dapek do....sobab eh kang sampai kl layu...
hahaha
murah die beze dalam rm 4-5 sejambak!
sangat sesuai if nak bli banyak untuk gubahan hantaran
:)
kalau untuk bakul2 hantaran pun beze dalam rm5-6 jugak!
murah!!
 
and aku pun grab la special doorgift yang memang belum lg aku jumpe kat KL...
tak taw la kalo aku x pandai cari or ape kan tp yang pasti aku belum jumpe...
die just simple tp menarik la nak bagi..
ni untuk special paper bag untuk family and kawan2 rapat..
tak banyak..aku buat dalam 150pcs je..
:)
 
nanti aku review apakah bendenye itu..
:)
 
and ofcoz mak datin kite a.k.a my Mak grab die punye periuk belanga segala..
hahahaha...
rantau panjang kan..murah!
and also Mama pun pesan kirim sudu vintage untuk meja beradab sebelah lelaki nanti.
 
So lets view the picture!
 
 
 
 







 
 
 
kat atas ni sume mase kt LCCT..
Kitaorg gerak sane around 10.40am mcm tu...
naik air asia jer...
so around 11.30am mcm tu kitaorg dah sampai kota bharu..
 
 




 
 
sampai je kota bharu perut dah memberontak!
hhahaha..
alang bawak kitaorg makan dekat Restoran Cikgu.
iaitu restoran ulam kampong kraftangan...
meman superb habes!
murah gile!
Ayam rempah separuh....Ikan keli goreng besar 2 ekor... Ikan tempoyak patin 2 ekor...
ulam2... Tembikai...air bandung 1 jag..nasi 4 pinggan.
total = RM29 sahaja!
no wonder restoran ni memang ramai umat manusia dalam tu!
and no wonder dorang dapat anugerah restoran harga termurah
:)
sangat recommended bile korang singgah makan lunch kt sini bile  datang ke Kota Bharu
:)
 



 
 
sempat  lagi posing2 dalam Rumah Kraftangan ni
:)
 
 



 
 
ok..gambar2 atas ni pulak time kat dalam Pasar Siti Khadijah...
erm lame jugak tak dating sini...
last darjah 6 tu pun time along konvo dulu!
hahaha...
memang dah uzur pun pasar ni...
bak kata along...barang pun x best dah mcm dulu...
and aku still sempat grab sepasang telekung untuk dibuat hantaran nanti
:)
murah dah semestinye!
Yang sulam tu if kat KL RM80 kat sana aku dapat dengan harga RM50 je!
2 terus aku angkat!
;p
 
 




 
ni pulak kat rantau panjang ofcoz!
ni hari 1st kat Rantau Panjang...
kenapa ari first?
sebab plan nak pegi Munduk Thailand esoknye...
sebab katanye lagi murah dari rantau panjang..
so bajet hari 1st ni nak survey2 je..
just grab beberape helai baju je pun...
Tp esok Nye bile dah sampai sempadan tak boleh pulak nk masuk Munduk..
Askar dah tak kasi masuk..
ok hampa...
:(
 
 





 
 
so we decide terus jela ke Rantau Panjang..
sebelah-sebelah je pun...
so ari ke 2 ni la kitaorg borong sakan..
hahaha...
mak beli periuk kuali aku pun same!
hahaha..
beli untuk letak kt rumah sewe kami nanti after kahwin...
Oh ye Alhamdulillah...dah dapat dah rumah sewe..
nanti entry yang lain aku citer ye...
;p
 
 




 
 
:)
dah penat shopping malam tu kitaorg pun gerak la balik KL..
kali ni balik kitaorg naik train sebab barang banyak..
lagi senang kalo naik train..
charge barang pun murah nak compare dengan flight....
nak naik flight dengan barang2 banyak ni agak leceh..
so ktorg decide naik train yang ade katil...
sebab train take 12 hours nak sampai taw!
this is my first time naik train katil ni..
mabuk kepayang gua!
3x muntah!
hahahaha..
lawak2...
;p
 
ok setakat tu jela kot nak citer pasal pegi Kelantan ni...
conclusion die...Seronok shopping!
 
hahaha
 
 


No comments:

Post a Comment

♥ let's talk about it! ♥