Saturday, July 13, 2013

:: Biggest Part : Done! ::

ENTRY BALAS DENDAM..
PANJANG MENJELA!!
HARAP MAAF!
:)
 
 
 
 
Hi Hello...
 
 
Hati manyak senang!
sebab the most important and biggest things for my big day dah siap!
Alhamdulillah...
 
 
1st...
last sunday family Mr.Fiance datang rumah serah duit hantaran...
settle!
they also discuss about the solemnization day...
pukul berapa nak nikah and so on la...
 
2nd...
Borang nikah dah siap fill up!
just nak tunggu submit untuk dapat surat kebenaran bernikah je..
everything dah di stamp and sign by Kadi...Wali and saksi..
Fuh lega sangat sebab ade kisah sadis sikit nk siap kan borang2 ni...
belah lelaki senang sebab die just fill up the form, fotostat itu ini then serah kat belah perempuan...
togheter with borong perempuan yang dah complete kite kene pegi pejabat agama tempat kita nk nikah tu untuk serah pulak kat dorang untuk dorang keluarkan surat kebenaran bernikah..
if salah isi or ade yg nak kene fotostat tu tertinggal kene buat semula...
:)
 
kisah sadis die bile ayah buat tragedy..
Surat nikah hilang!
hah sudah!!!
nervous da aku..leceh la parents aku nak kene angkat sumpah bagai...
at last cari punye cari sampai tanye akak aku yang dah 3 tahun pun kahwin if die ade simpan ke x...hahahaha...
kalau ade pun die x ingat sebab dah berpindah randah bagai...
hahaha...
yela..sebab die yang paling last gune....
;p
then Alhamdulillah la jumpe....ayah yang tak Nampak..
sebenarnye ade je dalam fail die tu...
aish....nervous adik ayah oi!!!
Tak susah pun sebenarnye nak siapkan borang2 nikah ni..
simple as long as korang ikut flow and ade semua yang die nak tu...
 
so kat bawah ni antara bende2 yang perlu ade la....
sikit je dapat tolong review kan..
hope membantu la...
 
 
PERMOHONAN PEREMPUAN
 

 
Borang permohonan berkahwin..
Aku buat kat negeri Sembilan so kene ambil dekat pejabat agama sana la...

 
surat akuan bujang dari majikan korang...
 


 
Surat ujian HIV..
Pastikan Non-reaktif eh..maksudnye takde HIV
:)
 

 
Sijik kursus kahwin yang ori and fotostat..
 
 
 
oleh sebab IC aku alamat KL tp aku nak nikah kat Negeri 9..
so aku kene isi borang maustautin ni...
 

 
ni check list yang die da siap tanda mana yang perlu ade...
sepatutnye ade Surat nikah and IC wali..
Tp kat kampong la plak
;p
xdapek nak tunjuk...
 


PERMOHONAN LELAKI
 
Lelaki punya same je dengan perempuan punya...
cume die takde wali la kan....
 
 




 
 
 
 
 
Last skali kene ade 5 keping gambar passport..
Kalau Negeri Sembilan lelaki mesti gambar pakai songkok...

 
tengok Mr.Fiance...
hehehe...
lawak pulak!
tengok pulak aku..amboih...kembang semangkuk!!!
hahahaha
 
 
 
3rd..
 
Kad kahwin dah siap cut and fold!
lega!
600pcs je..
cukup la xyah banyak2!
hahaha...
 
Dah bg pun kat mak...
siap suruh letak dalam sampul terus!
amboih mak datin kite ni....
;p
 
so nanti tibe mase baru boleh edarkan...
;p
 

 
 
tarikh kene censored dulu sebab...
biarlah rahsia dulu!
hakhak...
;p
tunggu kad aku eh...
siapa2 boleh tinggalkan alamat kat komen..
jangan risau..semua komen takkan keluar kat bawah mana2 post entry aku dalam blog ni..
just aku je boleh baca
:)
 
ok tu je..
I'm so nervous but excited too!
Don't know how to describe
:)
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment

♥ let's talk about it! ♥