Hi hello!
kali ni nak sambung pasal post diet yang sebelum ni..
dah janji nak share menu diet kan?
tp nak hit 10kg in 1 months tak ter hit la plak...
sbb banyak dugaan kat office
T___T
hahahaha...
ok2 just dapat hit 5 kg je...
tu pun aku rase bukan lemak sbb badan aku tak nampak beza sgt..
maybe yg keluar tu air je...
and kawan2 aku cakap maybe aku punye rangka badan memang besar so tak berapa nak nampak kurusnye..
hahaha..
maksud nye kene hit betul2 time ramadhan ni la gamaknye tak gitu??
ok panjang dah bebel...
macam ni sebenarnye...
saya diet karbo..
pernah dengar?
maksudnye ambil makanan yang kurang karbohidrat..
maksudnye dalam sehari tak boleh lebih 20 karbohidrat dalam makanan yang kita ambil tu..
yang tak boleh ambil adalah seperti
nasi...roti...gandum...air manis...yougurt...cheese...
( aku ikut ni tp bab air manis tu susah sikit sbb pagi2 aku kene ambil milo/nescafe..kalau tak confirm mengantuk! sbb tu kot tak turun banyak! haha)
ok senang citer....
kat bawah ni menu diet saya..
try la...
good luck!
:: breakfast ::
- telur rebus 3 bijik. hancurkan and kalau nak bagi rasa letak la black pepper tp sikit je taw!
and boleh jugak ambil dengan kacang bakar..
:)
p/s : jangan sesekali ambil roti / sandwich / kuih muih
::lunch::
- ambil lauk sahaja tanpa nasi...
contoh ambil ayam and sayur hijau..
tak kisah kau nak bantai berape ketul ayam janji ambil bahagian dada sahaja iaitu isi...peha and kepak paling tak boleh!
boleh jugak ambil ikan...udang...
tp jangan ambil sotong...sotong banyak karbohidrat..
:)
korang boleh jugak makan steamboat and chicken chop...
janji kurangkan sos die eh..
sayur pulak banyakkan ambil sayur yang warna hijau macam salad and kailan
:)
::dinner::
- epal merah and air teh hijau
p/s: kurangkan buah jugak..sebab kandungan gula dalam buah tu tinggi..
kalau nak jugak makan la pear or epal sahaja...
so tu menu aku selama sebulan ni...
yang penting buat sementara ni jangan ambil nasi..
after da sebulan and da stabil baru la ambil nasi sikit
:)
mana aku dapat semua menu ni?
kawan aku time poli dulu da kurus...
turun 10kg in 1 month..
nampak la perbezaan die...
:)
tp die boleh hit sbb die student..
so student life kan...
busy and duit pun x berapo nak hado...
hehe..
so dugaan die x kuat mcm kite yang dah keje ni...
duk dalam air cond lagi..
memang sentiasa jela lapa..
pastu tambah lak dpt officemate yng rajin plak ajak pegi pantry...
hahaha..
ok la till then..
jumpe lagi!
No comments:
Post a Comment
♥ let's talk about it! ♥