Tuesday, November 6, 2012

:: Weekend...Kebun and tonsillitis ::


Assalammualaikum..
Hye!
So how was your weekend?
Mine great!

Last Sunday I'm going to Mr. Fiancee's grandpa house at Felda Sg.Lui Bahau who we call Tok Ocek..
Wake up in the morning on Sunday???
Yeah I did it...
T_T..

Pukul 7am dah wake up..
pergi car wash because baru sedar betapa hodohnye bumblee di kala musim hujan ni!
and 8.30am gerak pergi umah Mr.Fiancee kite tu...
and having breakfast together with his whole family ( except his 2 younger brother ).
Babah..Mama...Along..Abg Matnor...Angah...Lily...Baby...
owh yeah! 
Good news!
Along now  pregnant ! :)
Syukur alhamdulillah...
:)
and also...Lily beransur sihat!
Alhamdulillah...

and after having our breakfast we all pun gerak la...
Mr.Fiancee baru je sampai KL time tu sbb shift malam...
So all the way tu dia tidur...
So yg drive is angah..
Wah wah...best nye duduk belakang m'buta while Angah drive and Lily beside him la accompany him..
tak la rase b'salah sgt sbb m'buta tak sedar diri..
hahahaha

Sampai-sampai je tak lama tu Family Busu and Kak Ita pun sampai...
Meriah!
we having a great lunch together!
sodap woh!
Ikan talapia merah goreng cili api..

after that Tok Ocek bawak kitaorg pergi kebun die..
Ok ni part paling best..
Naek motor honda lama tu yg utk bwk pergi kebun tu around the kampung sampai la ke kebun dgn Mr. Fiancee..
ala2 romantic gitu!
hahahahahaha...
lama giler tak rasa suasana mcm ni!
mmg best!

kat sana tak byk pun yang aku boleh buat sbb tak bwk baju!
T___T
just follow mama kutip pucuk ubi...
and just tengok dorang-dorang ni duk mandi kolam ngan menjala ikan..
and dapat makan durian fresh!
banyak gila!




seriously I having a great moment there!

Bahana die?
Esoknye aku MC!
Yeay!
hahahaha
mana taknye..
sampai KL pukul 12++ malam...
penat gila!

and hikmah dia...
bila aku pergi klinik ( konon2 sakit..padahal nak amek MC... hahaha) aku pun ckp la aku ade problem...
sejak 2 menjak ni aku selalu sangat buang kahak...
tp memang betul...
setiap pagi wajib buang kahak..
and lately makin kerap tak kira masa kahak mesti ade..
sampai sometimes kahak tu keluar sekali dengan darah!
so mula2 aku just ingat maybe aku resdung sebab kahak + muka aku naik menggila jerawat!
:-(

so semalam doctor cakap I got  tonsillitis...
sbb tonsil aku besar dari yang biasa...
kecik sikit dari guli..
sila rujuk bawah ni untuk faham lagi ape tu Tonsil..





so doctor bagi antibiotic and oxygenating tablet.
kene makan sampai habes and bila dah habes kene dtg lagi jumpa doc..
if size die tak surut...doctor advise to do minor operation untuk buang..
sebab boleh m'bahayakan saluran pernafasan aku..

tak sangka kan..
sbb tekak memang tak rasa sakit even batuk pun tak...
sebab kahak biasa turn to kahak b'darah...
check2 dah serius..
isy isy...

InsyaAllah..
harap-harap tak perlu la sampai nk buat operation...

Panjang dah aku bebel...

Rasanya cukup2 la..
Mungkon sebab ni la kot tongsil aku m'besar..
b'cakap je kejenye!
hahahaha..


Ok jumpa lagi!!!!!
:)













No comments:

Post a Comment

♥ let's talk about it! ♥