Monday, June 27, 2011

:: bersihkan hati ::


Assalamualaikum..
hye...

actually...
diri rase dah penat sgt...
igt lg post sblm ni?

post marah2 emosi2 kn?
urm sbnr nye i really2 didn't like it...
tp hati ngah marah kan time 2..
main taip je ape yg terfikir..

but now...
aku dah tenang...
biar lantak p pe org nk buat...
kite dgn hidup kite..
as long as kite tak kacau org...
kan?
:)



selalu sblm tidur aku selalu berdoa..
"Ya Allah... cuci otak aku...cuci hatiku...
esok aku nk jd baik...berjaya..ceria...b'semangat...aktif..positif..."
menurut kajian saikologi....
apa yg disebut sebelum tidur dpt dirakamkan sepanjang tidur sehingga keesokan harinya...

seperti kata dr fadzilah kamsah...

Hati yang bersih memancarkan gelombang positif yang amat kuat...
lantas mempengaruhi orang sekeliling dan situasi-situasi menjadi positif sama.
Sebaliknya, hati yang kotor akan memancarkan gelombang negatif yang amat kuat...
menukarkan orang-orang sekeliling menjadi negatif juga membuat situasi-situasi pada saat kita berada tu menjadi negatif. Kesannya, kita jadi murung, tertekan, tiada kegembiraan dan menjalani hidup penuh dengan tekanan.
Nak bahagia, nak berjaya, nak gembira, kita perlu ubah persekitaran kita menjadi positif. Kita boleh ubah semua tu bermula dengan rajin-rajinkan diri mencuci hati simply dengan memprogram minda 7 saat sebelum kita tidur.

maafkan org lain sebelum tidur...
ikhlaskan hati dan lupakan kesalahan org lain yg pernah menyakitkan hati...
dgn 2 dpt mencuci hati dan membentuk diri kite m'jadi org yg b'fikiran positif...
selagi tak melatih m'beri kemaafan selg 2 jiwe tak tenteram dan b'fikiran negatif and turut menarik segale perkara negatif supaye muncul dlm hidup kite..


so kepada sespe post 2 ditujukan..
please make your own world...
don't cross your line..
mintak maaf andai kata2 aku melampaui etika seorang muslimah..
ape yg aku harapkan..
kau menjalani hidup kau dgn penuh pengertian dan penuh ketenangan...
insyaAllah..
:)




me me...you you...
that's all!
:)

No comments:

Post a Comment

♥ let's talk about it! ♥