Tuesday, June 15, 2010

battle 0f the bear ...

(sila baca dgn gaya bersyair ye)

al-kisah...
tersebutlah kisah....
sang beruang bergad0h dengan sang kucing....
sang kucing yg lebih senior iaitu berusia 9 tahun telah memasang niat untuk membuli juni0r baru iaitu si beruang yg berumur 14 hari....(fuh! sekali nafas! tercungap-cungap makcik...yg semput jgn bce gaye syair..bce gaye pantun p0n xpe)
maka berlaku lah pertengkaran mulut dan di akhiri dengan sepakan maut 0leh si beruang yang disaksikan oleh si pinky dan si ch0colate....
tersungkurlah si kucing kerana usia nye yg lanjut dan telah melalui byk pembedahan menyambung kulit....maka terbukak la semula jahitan2 luka si kucing...
maka dengan pantas nye di selamatkan oleh pakar pembedahan DR.syazwani dengan membawa peralatan menjahitnyer....
alkisah.....
sedey pilu la si kucing....
si beruang dengan b0ngkak nye tersenyum sinis ke arah si kucing...

TIBA-TIBA!!!

w0i! pehal gad02 ni....
aku humban satu-satu dlm k0tak kang...
0wh bkn main k0rg ye.....
bergusti atas katil aku....
aku bagi d0k atas katil k0rg bergad0 plak....
kang aku susun k0rg atas almari baru taw!
dengan lantang nya tuan punyer haiwan peliharaan ini menengking meleraikan pergaduhan...
cik norsyazwani yazid yg juga menyerupai doktor td....(dlm citer ni die pegang 2 watak...save budget)
shake hands skrg! amboi biase die ek!

maka.....
berbaiklah semula mereka-mereka ini.....
berpeluk-pelukan...
walaubagaimanapun....
si pinky dan si ch0colate masih lagi trauma dan perlukan bimbingan kaunseling dari pembimbing rakan sebaye sekolah....
al-kisahnye....

pengajaran dan tema : jgn lah kita bermusuh-musuhan walaupun berlainan kaum dan agama....pesanan ini dibawa khas oleh sukersuki-wanie.blogspot.com....


sekian.....




Mr. Garfield telah ditewaskan oleh juniornye Mr.Amos
kelihatan saksi utama Ms.Pinky dan Mr.Ch0colate yang sedang berpelukan ketakutan...



akhirnya perbalahan mereka dapat diselesaikan....
mereka kembali berdamai...
tp sayang....
akibat pergaduhan ini....
telah meninggalkan impak yang sgt besar pada Ms.pinky dan Mr.ch0colate...
mereka masih belum meleraikan pelukan antara satu sama lain...
trauma yang kurasakan..
menikam-nikam jiwa...
selemah ku lemah daku berserah...
ewah....





No comments:

Post a Comment

♥ let's talk about it! ♥